Wednesday, July 8, 2009

kerana mulut, semua binasa

hari ini dalam sejarah.. tidak pernah aku dapat satu tanggapan orang yang begitu mengaibkan. bagi aku itu kata orang. yang penting aku tau sapa aku dan diri aku sentiasa aku jaga...
saban hari aku mengharungi cubaan dan jua cemuhan dari intipan mulut namun itu hanyalah dugaan tika aku hidup. tempuhilah dengan bijak. kebijaksanaan dalam pelajaran tidak bermakna kita adalah seorang yang bijak. kata2 itu masih lagi terkepil di kotak mindaku. bos aku pernah menasihati aku, walau apapun terjadi, kita kena tabah dan minta bantuan darinya..
kadang2 kita kena be open dalam segala hal cuma apabila kita berpijak ke dunia yang dipelopori dengan orang yang tidak pernah nak open, kita selalu disalah ertikan. bagi aku, aku cakap memang lepas, tapi apa betul kah apa yang aku cakap itu akan aku lakukan.
apa2 pun yang penting kejayaan sedang menunggu aku di luar sana.

No comments:

Post a Comment